Showing posts with label PB. Show all posts
Showing posts with label PB. Show all posts

Tuesday, 18 October 2011

symbolic jam tangan....!!!

Alhamdulillah....another rewards for my business partner...amin
last saturday ada penyampaian jam tangan utk goup we ollsss....yeayyy....
bukan dpt jam tangan DKNY je...dpt jugak lagi pen Swarovski from CDM Hanis...!!


and my business partners tahirah and roslida is one of them...;-)
congrats u both...!!
ini la hasil...... ILMU+BERTINDAK+RUJUK
yang konsisten...!!!

 DSM Dr. Tahirah
eventho kerja as a doctor...memang masa tu kalau nak ikut kan takde
but she manage to find...and manage time to do this premium beautiful business successfully
mai sendiri kalau tgk dia kerja rasa mcm mai sendiri x mampu buat...penat kadang2 tgk dia
seriously memang tahirah org yg sgt komited dgn kerja and at the same time berjaya dlm business jugak...haaa mcm mana tu kan???org yg super duper busy kerja dia pun boleh buat...kitaa??


DSM Roslida di bawah pimpinan bakal DDM Nurul Aini
ida pulak is business owner yg dh stable...tapi still consider nak buat business ni since dia nampak betapa cerahnya peluang in this premium beautiful business and dia gunakan tools Internet sebaik mungkin utk buat business ni...eventho ida jauh dengan Nurul and Mai...tapi still boleh berjaya...hasil dr semangat dia yg kuat, tindakan dia yg konsisten dan selalu rujuk,sanggup berdikari....alhamdulillah...!! dia tolak alasan jauh tu ketepi....yg penting dia nak berjaya dlm business....apa pun boleh buat janji kita nak je...

apa2 pun mai bangga dgn pancapaian anak2 buah
masing2 ada keunikan dan keistimewaan masing2
berjaya dlm bentuk yg berbeza tapi matlamat nya sama...

 part of my biz partner yg dtg mlm tu
yg belum dpt jam...cepatttt...still ada masa lg this mth..;-)

 tahirah,hanis n me

dpt dua hadiahh....!!besttt...!!

nurul n ida...

alhamdulillah.....every month dpt maintain produce business partner yg dpt jam...syukur...
berkat usaha dan kerjasama we olls semua...
and for those yg blur2...dpt jam tu apa....

jam is not only jam tangan...
actually jam tu..we all pun boleh beli...
tapi kalau jam tangan dlm biz ni adalah satu symbolic
yang x boleh di jual beli...
biasanya org yg dpt jam tangan ni....kat situ titik mula kejayaan dia dlm premium beautiful business ni
jam tangan equivalent to  her first RM100,000 sales achievement
pangkat and income dah cecah 5 figure....;-)
.
.
so who is our next qualifier..????
and who wants to be the qualifier???
u decide...!!;-)

Sunday, 16 October 2011

shopping mingguan...!!

hasil shopping last week...;-)
selamat mencuci mata.....


 smart kan tpt letak telur ni...;-)

 arzu scarf...!!

 massimo dutti top

 dkny jeans for me n hubby

 dorothy perkins top

 warehouse love tunic

warehouse top

toysss...

Friday, 14 October 2011

Macbook Air, Ipad2 and Asus Netbook For FREE...!!!

Alhamdulillah this is another achievement and rewards....!!!

last month is a very special month....and we LEADERS always ready to take the challenge....!!
and alhamdulillah i've produce 2 business partners with RM100,000 sales each
congrats u both...!!

enjoy the pics..;-)

 my dearest leader...with her Macbook Air...!! 9 org jam tangan from 6 different leg...hebattssss makkkk

 CDM Razali

 and me...CDM Maisarah

ALL of Us...!! TEAMWORK...!!

this is the symbolic of the teamwork
kejayaan bersama kumpulan
thanks to all business partners for the passion..support and trust on me...
love u olssss..!!


Wednesday, 5 October 2011

The Company...!!!

A lot of u guys kat luar sana...ada yang tertanya2 what kind of business "premium beautiful corset" ni kan..??
from which company n etc....

so..here is a little bit bout the company....and the achievement
credit to my leader Hanis for her entry on this..!!

The company : already 19 years in Malaysia and 36 years worldwide

Empat anugerah 'Best Under A Billion' selama empat tahun berturut-turut dari majalah Forbes Asia kepada our company bermula 2007. Satu-satunya syarikat dari Malaysia yang telah mencipta rekod sebegini. Anugerah ini ialah pemilihan 200 syarikat kecil dan sederhana dari Asia yang berprestasi paling cemerlang.  Anugerah  disampaikan oleh Christopher Forbes, Naib Pengerusi Forbes.


Mendapat pengiktirafan melalui Anugerah CSR Perdana Menteri 2009  di bawah kategori Pembangunan Wanita dari Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat. Anugerah disampaikan sendiri oleh Perdana Menteri, Dato' Sri Najib Tun Razak.
Menerima Anugerah Kecemerlangan Perniagaan Beretika 2010/2011 dengan pengiktirafan tertinggi dari Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan pada 9 Disember 2010.
Menerima Anugerah Kecemerlangan Perniagaan Beretika 2010/2011 dengan pengiktirafan tertinggi dari Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan pada 9 Disember 2010.
Syarikat yang mendapat Syariah Compliance di bawah Suruhanjaya Sekuriti

Sunday, 2 October 2011

Dedicated to business partners : Holland Confirm....!!!

Alhamdulillah dah 4 bulan berlalu and this month going to be the last month for all of us...

yup....Holland and Belgium...is waiting for us....!!!

mcm yang pemimpin CDM Hanis and CDM Kak Ana selalu pesan kpd kita....Holland is very important...;-)
WHY??

  • Pangkat : Utk yg baru, once kita qualify Holland...confirm pangkat dah DSM and dalam preparation untuk menuju ke DDM...wohooo....cepat2....
  • Income confirm 5 figure...!!!around 10k-12k...!!
  • Tabung kereta bermula dgn qualify melancong...confirm dapat...!!
  • bukti pertama kita atau bukti yang berterusan kita dpt melalui business utk kita bwk ke luar...org2 kat luar sana suka sgt dgn bukti...so bila berbusiness tanpa bukti yg betul2 jadi....org akan mula perlekehkan kita...!!! melalui bukti kita lebih yakin dan aura confirm sampai...!!
To all my business partners...!!
its time!!!...remember that we are the winners...
stay focus....and lets work it out together....!!

and utk org baru...with full of determination...insyaAllah confirm boleh capai
come and lets join our journey...!! let me guide u all the way....!!

Tuesday, 27 September 2011

"you can do it"

KEJAYAAN TAK MENGENAL SESIAPA....!!

"Kejayaan tidak mengenal siapa kita, lelaki atau perempuan, tinggi atau rendah, kaya atau miskin, agama atau bangsa. Potensi dan fitrah manusia yang diberikan oleh Allah adalah sama. Perbezaannya adalah lahir dari tindakan kita. Manakala tindakan kita pula dipengaruhi oleh beberapa faktor yang lain seperti sikap dan perasaan."

especially in business

tak kira tua atau muda

kaya ke miskin ke

kerja professional ke atau kerja biasa2 ke

cantik ke...kurus ke gemuk ke...

semua tu bukan faktor utama yang pengaruhi kejayaan kita dlm business

apa yang penting is....sejauh mana Impian seseorang nak buru kejayaan tu

setekad mana hati dia nak kan sesuatu

dan kesungguhan dia nak belajar mcm mana nak capai

berlapang dada,sedia dimpimpin dan bersedia utk pemimpin

biasanya rahsia org yang berjaya ni terletak pada usaha yang gigih, tabah serta keazaman yang tinggi

kejayaan tak boleh dtg secara spontan sahaja tanpa apa2 usaha, belajar dan berkorban...cth..."eh..tetiba dah berjaya...dah kaya..n etc"
sepanjang2 mai dlm business ni dah byk yang mai tgk semua yang berjaya dtg dr pelbagai golongan

mai dulu pun tak expect boleh pergi sejauh ni dlm business

kalau nak ikutkan dunia pekerjaan mai pun boleh tahan susah...tapi susah2 pun bertahan jugak 6thn kerja 

bertahan 6thn dgn gaji yang naik rm100 setahun..;-)...ok la tu...kira strong la jugak kan...

so sama jugak mcm business...mai fikir,aku boleh tahan kerja..takkan business aku x nak cuba...

so...kita patut bagi peluang pd diri kita...willing to take challenge and dream big...!!

atau nak tunggu keadaan berubah sekelip mata atau berubah bila dlm keadaan terpaksa dan sempit??



think about it...;-)

Monday, 26 September 2011

CDM Dress...!!

this is my first time nak tempah dress dgn top designer..!!
rasa mcm dalam mimpi pun ada sbb so far x pernah terfikir pun nak pakai baju designer apatah lagi well known designer....wah wahhhh....!!!

tomorrow i'm going to meet my fav designer...i choose him to design my dress for the crowning ceremony event that will be held somewhere in November....!!yipeee....dgn rasminya we olsss yg jadi CDM in 2011 akan diraikan..!! yeahh cool...!!!

mcm2 idea yang keluar dr otak kepala ni..nak pakai color apa pun mcm confuse2...mai punya taste ni sebenarnya more to simple tapi cantik....tapi event ni xleh nak simple2 sgt sbb semua nya dh tempah baju glamssss....karang aku simple..kelakar la pulak...tenggelam...dah la kecik..lagi tenggelam laaa....hihi...

nak buat aju mcm mana laaa.....adoiiii...pening2...!!!








belah kiri tu cunnzzzz....!!!




yang ni mai sukeee....








sweet..!!















meletopsss ni...!!!















actually yg ni my first choice masa awal2 dulu but this one is too simple for this event...maybe next event boleh tempah yg ni sbb sukakk sgt...;-)

- Posted using BlogPress from my iPad

CDM photoshoot...!!

last friday we had a last minute photoshoot for Company magazine...
dpt surat on thursday...trus called hafiz atan..photographer tetap yg sentiasa menjadi pilihan we olsss....!!
thanks to Fahmi from MAC Klcc who did an excellent job...!!!
love the make up sooo much...!!
booking fahmi pun last2 minute..
after dah settled appointment for that day
mai sampai klcc around 4.30pm++...solat n everything then baru start mekap...;-)

 make up done by fahmi....

 dah siap make up at 6pm...tukar baju and cari port nak shoot....
hafiz dpt tempat yg paling sesuai is kat tempat troli...
terkezuttt maksss....tapi aku memang selamba je la kan...
dh x sempat nk fikir panjang2....
ikut je....and less than 10 shots....dpt hasil ni....;-)

 ada gaya wanita corporat tak???hahah....!!!
ni gambar utk banner 

and then....we all cari port utk ambil gambar kat kereta...
kat basement okeyyy...basement...!!!
memang lighting takde....agak gelap dgn background yg amat x cantik
but as i said..hafiz memang creative....!!;-)
gambar ni terhasil...kalau korang tgk gambar asal..ya rabbiiii...x sesuaiiii background tuuuu....!!





Monday, 19 September 2011

business trip to Utara

Alhamdulillah last few days mai baru balik from business trip ke Utara..
this time mai pergi together with my business partners tahirah and ryn utk bantu dorang develop and kembangkan business masing2 ke utara...alhamdulillah business trip berjalan lancar and i would to welcome our new comers also...!!!
TOGETHER WE ACHIEVE MORE...!!!
InsyaAllah....!!

 start the journey at 3pm last thursday after we all dh settle dgn client masing2
the driver for that day is tahirah...after that mai continue sampai penang...yeahaa...!!

sampai2 je terus pergi queensbay..our client Dr. Najwa dah tggu...
alhamdulillah welcome to the business najwa...;-)

 we had our late nite dinner at the nearby seafood restaurant

 agak tamak semasa mengorder sbb masing2 laparrrr

tggu foods...!!

 camwhoring wajib..!

 ryn bwk polaroid camera...baru first time aku jumpe..hihihi

yummehhh....!!

 kekenyangan...

lepas makan we all check in hotel...Eastin full,so we decided to stay at B-Suite hotel
not bad..byk cabin crew stay kat sini...dh jadi port dorang sbb dekat dgn airport bayan lepas.
.
.
.
.
esok nya pagi2 around 10am..we all had our bfast at the famous restoran kayu nasi kandar
memang sedapppp....x sama dgn mamak kl okeyyy...heheh



 Dr. tahirah...even dah ada kerja and income yang stable...
tapi still nak buat business as a side income since dia aware dgn keperluan skarang and for the future

ryn and tahirah..dua2 bakal qualifier Holland and DDM for this year...!!
and both pemimpin yang sgt2 committed dgn business...

lepas dah kenyang we all teruskan perjalanan to meet our next client
 we end our appointment at manjung perak for that day...and balik we all ikut jalan yg biz partner suggest kan....memang mencabar jalan tu...siap ada lembu lintas jalan....hihi


hahahah....lawak kan..this is my first time jugak..bwk kete lembu lintas jalan...
adventure...!!!selama ni ikut hiway jee....heheh

sampai kl dah lewat malam we all balik rumah masing2 laaa...
overall memang best...alhamdulillah dipermudahkan semua nya...
and i'm so proud dgn semangat dan daya juang yg dah tersemat dlm hati rakan kongsi
masing2 ada matlamat masing2 kenapa nk buat business and cari side income...
semoga u all success and mai akan sentiasa ada di belakang u all utk back up dan support sampai berjaya....!!!
insyaAllah....